بازدید نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی از گروه صنعتی آریا سهند تبریز
2020-10-24
آغاز به کار بخش انگلیسی سایت آریا سهند تبریز
2021-01-03

طرح تحول دیجیتال حرکتی بسیار بزرگ برای حفظ سرآمدی فولاد مبارکه


مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: اگر بخواهیم رتبۀ جهانی خود را در صنعت فولاد حفظ کنیم باید به سمت تحول دیجیتال برویم، زیرا در آیندۀ صنعت فولاد، تناژ تولید حرف اول را نمی‌زند؛ بنابراین اقدام فولاد مبارکه برای استفاده از تکنولوژی نسل چهارم یک کار تزئینی نیست؛ بلکه یک الزام و ضرورت بنیادی در حوزۀ فولاد کشور است.

مهندس عظیمیان، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های شدید افزود: در شرایطی که کشور و هم‌میهنان تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارند، دغدغۀ دولت تأمین مایحتاج عمومی مردم و نگاهش به صنعت صنعتگران است تا محصولات با قیمت متعارف عرضه گردد و در آرامش بازار به دست مصرف‌کننده برسد.

وی تأکید کرد: اگرچه در حال حاضر طرح تحول دیجیتال و تربیت مدیران فرهیخته در این حوزه جزو اولویت‌های اصلی نیست و کمتر مورد توجه قرار گرفته، اما ما باید در کنار تأمین نیازهای دولت، به این موضوعات زیربنایی به‌عنوان یکی از نیازهای تکنولوژیکی کشور در حوزۀ صنعت نیز توجه کنیم، تا جایی که این تلاش‌ها به ادارۀ هوشمند فولاد مبارکه منجر شود. ممکن است ما در آن زمان نباشیم، ولی به‌یقین ثمره و آثار پر خیروبرکت آن در آینده مشاهده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از مدیران این شرکت به‌عنوان مجریان اصلی طرح تحول دیجیتال یاد و اضافه کرد: این مدیران در یک برنامۀ آموزشی یک‌ساله باید حتما به استفادۀ بهینه از تکنولوژی مجهز و مسلح شوند. آنان باید آموزش‌های لازم را ببینند و مهارت‌های لازم را به دست آورند تا بتواند طرح تحول دیجیتال را اجرا کنند. به خاطر داشته باشیم عزم فولاد مبارکه برای اجرای طرح تحول دیجیتال و استفاده از تکنولوژی نسل چهارم جزم است و همه باید با حضور مستمر در این دوره بر این مهارت‌ها مسلط شوند.

مهندس عظیمیان به تأثیر اجرای این طرح بر حفظ سرآمدی فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: طرح تحول دیجیتال گام بسیار بلندی در مسیر حفظ سرآمدی فولاد مبارکه است. این شرکت در حال حاضر قدرتمند است، اما باید قوی‌تر و مسلط‌تر پیش برود. در این زمینه نظام پاداش‌دهی به کسب مهارت‌های این حوزه گره خواهد خورد و بر همین اساس در دستورالعمل‌های جدید سازمان قرار خواهد گرفت. به خاطر داشته باشیم این رویداد برای سازمان بسیار جدی است و با تمام قوا از این طرح حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود افزود: از ریاست دانشگاه اصفهان که با جدیت بستر اجرای این دوره و طرح را ایجاد کرده‌اند و همچنین از مدیران و معاونان شرکت که نهایت همکاری و همراهی را در این زمینه مبذول داشته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم و اطمینان خاطر می‌دهم که در روزهای آینده خبرهای بسیار خوبی در این حوزه خواهیم شنید.