آغاز فعالیت اکانت رسمی آریا سهند تبریز در تویتر
2022-10-20
انتخاب گروه صنعتی آریا سهند تبریز به عنوان صادرکننده نمونه آذربایجان شرقی
2022-11-20

مهم ترین اخبار فولادی ایران و جهان در مهر ۱۴۰۱

در روزهای ابتدایی آبانماه ۱۴۰۱ نگاهی خواهیم داشت به مهم ترین اخبار فولادی ایران و جهان در طول مهرماه گذشته. با ما همراه باشید.

بازار‌های جهانی فولاد در سرازیری و فولادی های چین در آستانه ورشکستگی
در ماهی که گذشت کمبود نقدینگی و حاشیه سود ضعیف فولادسازان چینی بازار سنگ آهن وارداتی چین را نزولی نگه داشت و متوسط قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد از ۹۴ دلار به ۹۱.۴ دلار هر تن سی اف آر رسید. به طور کلی چشم انداز بازار جهانی فولاد به دلیل نرخ بالای تورم و افزایش نرخ بهره مطلوب نیست و آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد از برآورد افت تقاضای جهانی فولاد در سال جاری میلادی خبر داده است.

افت صادرات فولاد ایران
طی ۶ ماهه نخست سال جاری، بالغ بر ۶ میلیون تن صادرات اقلام فولادی صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای تمام مقاطع، محصولات و شمش و آهن اسفنجی با کاهش همراه بوده است. بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام شد، طی ۶ ماهه نخست امسال، یک میلیون و ۲۵۹ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده است که نسبت به یک میلیون و ۳۱۳ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته، ۴ درصد کاهش داشته و کمترین میزان افت صادرات فولادی‌ها را به خود اختصاص داده است.

برگزاری سمپوزیوم فولاد کیش از ۱۰ تا ۱۲ آبان
بیست و چهارمین همایش پژوهشگران صنعت فولاد کشور در تاریخ ۱۰ الی ۱۲ ابان ماه ۱۴۰۱ تحت عنوان سمپوزیوم فولاد ۴۰۱ توسط انجمن آهن و فولاد ایران در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعتی و پژوهشی در زمینه های مختلف نرم افزار و سخت افزار مورد استفاده در صنعت فولاد و صنایع وابسته در نمایشگاه بین المللی سمپوزیوم فولاد عرضه خواهد شد.