مهم ترین اخبار فولادی ایران و جهان در مرداد ماه ۱۴۰۱
2022-08-22
آغاز فعالیت اکانت رسمی آریا سهند تبریز در تویتر
2022-10-20

مهم ترین اخبار فولادی ایران و جهان در شهریور ۱۴۰۱

در روزهای ابتدایی مهرماه ۱۴۰۱ نگاهی خواهیم داشت به مهم ترین اخبار فولادی ایران و جهان در طول شهریورماه گذشته. با ما همراه باشید.

تضمین اقتصاد فولاد ایران با عضویت در شانگهای
پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای می‌تواند تأثیرات مثبت و بلند مدتی را در افزایش صادرات و واردات ایران به خصوص در حوزه فولادی داشته باشد. با اجرایی‌ شدن عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و افزایش درآمدهای ارزی عمومی و دولتی کشور، تقویت بنیان‌های مالیه عمومی و ثروت ملی صورت می‌گیرد. همچنین فرصت‌های ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های لجستیکی کشور ایجاد خواهد شد.

پیش بینی افزایش قیمت جهانی فولاد
هرچند برای مدتی کوتاه قیمت های جهانی فولاد کاهش یافته بود اما با شروع زمستان اروپا و افزایش مصرف انرژی احتمال دوباره رشد قیمت ها وجود دارد. عامل اصلی افزایش قیمت در بازار تقاضا است و با توجه به اینکه به فصل سرد اروپا نزدیک می شویم این تقاضا افزایش می یابد و گرانی محتمل تر می شود.

افزایش تولید فولاد و کاهش صادرات در ۵ ماه نخست امسال
بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در ۵ ماه نخست امسال، اگرچه تولید فولاد رشد ۱۷ تا ۲۱ درصدی داشته است. البته در بخش صادرات شاهد کاهش صادرات این محصول بودیم به گونه‌ای که در ۵ ماه امسال یک میلیون و ۱۸ هزار مقاطع طویل فولادی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افت ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش تولید فولاد جهان در یک ماه گذشته
بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید جهانی فولاد در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳ درصدی به ۱۵۰٫۶ میلیون تن رسید، زیرا اکثر کشورها تولید خود را کاهش دادند. ولی تولید چین در ماه آگوست ۸۳٫۹ میلیون تن ثبت شد که ۰٫۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. این رشد زمانی امکان پذیر شد که فولادسازان چینی پس از مثبت شدن مجدد حاشیه سود، فعالیت خود را در برخی خطوط تولید متوقف شده از سر گرفتند.