هدفگذاری آریا سهند تبریز برای افزایش صادرات محصولات فولادی
2022-08-02
مهم ترین اخبار فولادی ایران و جهان در شهریور ۱۴۰۱
2022-09-22

مهم ترین اخبار فولادی ایران و جهان در مرداد ماه ۱۴۰۱

در آخرین روز مرداد ماه ۱۴۰۱ نگاهی خواهیم داشت به مهم ترین اتفاقات و اخبار ایران و حهان در حوزه فولاد. با ما همراه باشید.

ایجاد بزرگترین پایگاه برای تولید فولاد ضد زنگ در چین
با توجه به رشد تولید جهانی فولاد، شرکت کنندگان در کنفرانس نوآوری و توسعه صنعت تصمیم گرفتند بزرگترین پایگاه برای تولید فولاد ضد زنگ در چین را ایجاد کنند. شهر نینگده پایگاه های نمایشی صنعتی جدیدی را ایجاد خواهد کرد و بر ساخت پنج مرکز از جمله مرکز ذوب فولاد ضد زنگ، مرکز پردازش، مرکز تحقیق و توسعه نوآوری، مرکز آزمایش و مرکز تجاری تمرکز خواهد کرد.

ریزش قیمت آهن با اخبار برجامی
هفته گذشته شاهد ثبات حداکثری در عمده بخش‌های بازار آهن و فولاد بودیم، اما کاهش چشمگیر ۴۰۰ الی ۵۰۰ تومانی نیز در بسیاری از شرکت‌ها قابل مشاهده بود. نوسانات دلار که حاصل از اخبار برجام است موجب تغییر قیمت برخی کالاها شده است و این تغییر قیمت را بیشتر در محصولاتی که به دلار وابسته هستند، از جمله فولاد، مشاهده می‌کنیم.

بهینه‌سازی فرآیند اسیدشویی در صنعت فولاد
شرکتی دانش بنیان اقدام به بهینه‌سازی، طراحی و ارائه راه حل در صنایع فولاد و غیر فلزی کرده است. مدیر عامل شرکت دیسا افزار پارس عضو پارک علم و فناوری شیخ بهایی با اشاره به زمینه فعالیت این شرکت، گفته است که تمرکز اصلی این شرکت بر توسعه فناوری در قالب بهینه‌سازی، طراحی و ارائه راه حل برای فرایند‌های مرتبط با صنایع فولاد و فلزات غیر آهنی است.

دامپینگ فولادی روسیه و چین باعث کاهش صادرات ایران
پس از آغاز جنگ اوکراین، روسیه و چین فولاد را دامپینگ کردند. سپس ترکیه و هند وارد این رقابت شدند. روسیه بسیاری از بازارهای ایران و حتی قسمتی از بازارهای داخلی ما را تصاحب کرد. اکنون با توجه به دامپینگ کشورهای رقیب و فقدان بازار برای تولیدکنندگان فولاد، مزیت صادرات برای تولیدکنندگان ایرانی صفر شده است.